Digitalna odpornost podjetij: ko SOC postane zaveznik poslovanja

Zakaj je danes varnostno operativni center SOC z osrednjo rešitvijo za analiziranje vedenjskih vzorcev, umetno inteligenčno zaznavanje groženj in avtomatizacijo odzivanja strateški poslovni sistem?

Digitalna odpornost podjetij: ko SOC postane zaveznik poslovanja

Varnost danes ni več ločena od poslovanja, je njegov pogoj. Kibernetski napadi so postali vsakdanja realnost, podjetja pa delujejo v okolju, kjer en sam incident lahko ogrozi ugled, delovanje in zaupanje strank. Odgovor na to ni v več nadzoru, temveč v pametnejšem varnostnem ekosistemu, ki deluje 24 ur na dan, razume kontekst in zna ukrepati samodejno.

Peter Hutinski, vodja SOC-a v podjetju UNISTAR.V središču takšnega sistema stoji SOC – varnostno operativni center, ki združuje tehnologijo, procese in ljudi v enoten varnostni mehanizem. »Varnostni incidenti so danes vprašanje minut, ne dni. Če želiš biti učinkovit, moraš imeti sistem, ki vidi napad, še preden ga napadalec izvede do konca,« poudarja Peter Hutinski, vodja SOC-a v podjetju UNISTAR. »To pa pomeni avtomatizacijo, povezljivost in predvsem inteligentno rabo podatkov.« SOC tako presega klasično vlogo centra za spremljanje dogodkov in postaja ključni del poslovne infrastrukture, ki skrbi za neprekinjeno delovanje, skladnost in odpornost.

Pametna avtomatizacija kot temelj sodobne varnosti

Zanašanje na ročne postopke in klasičen pristop “vidim – analiziram – reagiram” je postalo prepočasno za kompleksnost današnjih groženj. Tu nastopi IBM QRadar, ki z uporabo analitike vedenjskih vzorcev (UEBA), umetne inteligence in Cyber Threat Intelligence (CTI) omogoča proaktiven vpogled v dogajanje znotraj in zunaj organizacije.

Sistem v realnem času zaznava anomalije, jih povezuje z globalnimi kazalci groženj in sproži avtomatizirane ukrepe prek IBM SOAR-a – preverjanje IP-naslovov, posodobitev seznamov, obvestilo analitiku ali blokado povezave. Napad se tako ustavi, še preden doseže občutljive točke sistema. »CTI daje našemu SOC-u širši kontekst. Vemo, kaj se dogaja zunaj naših zidov, zato lahko razumemo, kaj se lahko zgodi znotraj njih,« pojasnjuje Hutinski.


"Vzpostavitev SOC-a danes ni več vprašanje prestiža, ampak preživetja. Napad lahko ustaviš le, če imaš proces, ki deluje 24/7."


Integracija virov, kot so KELA, MISP in X-Force Exchange, omogoča povezovanje zunanjih obveščevalnih podatkov z internimi dogodki. Ko se indikatorji kompromisa pojavijo v omrežju podjetja, SOAR samodejno sproži standardiziran postopek, ki izolira naprave in blokira IP-naslov po MITRE ATT&CK modelu. Tovrstna  avtomatizacija ne zmanjšuje pomena človeka, temveč ga krepi. »Naš cilj ni, da bi človeka nadomestili s strojem, ampak da mu omogočimo, da se ukvarja z odločitvami, ne z rutino,« dodaja Hutinski. Rezultat so boljši odzivni časi, manj napak in večja učinkovitost.

SOC kot naložba v zaupanje in kontinuiteto

Z uvajanjem zakonodaj, kot so NIS2, DORA in ZVOP-2, se kibernetska varnost dokončno seli na strateško raven. Ni več vprašanje tehničnih ekip, temveč odločitev vodstva ali bo podjetje zmožno ohranjati zaupanje in poslovno kontinuiteto v digitalnem okolju.

»Vzpostavitev SOC-a danes ni več vprašanje prestiža, ampak preživetja. Napad lahko ustaviš le, če imaš proces, ki deluje 24/7,« poudarja Hutinski.

S kombinacijo IBM QRadarja, SOAR-a in CTI podjetja pridobijo celovito orodje za spremljanje, odzivanje in učenje. Standardizirani in avtomatizirani postopki zagotavljajo skladnost z zakonodajo, zmanjšujejo izpostavljenost in povečujejo zaupanje v notranje varnostne mehanizme. Za organizacije, ki se soočajo s pomanjkanjem kadrov, pomeni to tudi lažje upravljanje z viri. Avtomatizacija prevzame ponavljajoča opravila, analitiki pa se lahko osredotočijo na kompleksne naloge in strateške odločitve.

»SOC je presegel vlogo tehnične funkcije, je živ organizem, ki povezuje podatke, procese in ljudi. Naš cilj ni popolna avtomatizacija, temveč pametna porazdelitev odgovornosti med človekom in strojem,« zaključuje Hutinski.

Kibernetska varnost postaja dolgoročna naložba, ne le v zaščito podatkov, ampak v zaupanje, odpornost in trajnost poslovanja.